tisdag 22 februari 2011

Vad händer nu?

Nu har jag sålt slut på mitt varulager. Bord och hyllor gapar tomma i Kära Hem. Känns faktiskt rätt skönt.

Förr länge sen var det här rummet ett bageri och efter det använde svärmor det till att hänga tvätt i. Nu är den stora frågan - vad ska vi göra av detta rum? Jag vill inte att det ska fyllas med en massa strunt som det annars lätt kan bli...
Bordskivan kommer från bageriets tid

Ny avgränsare i rummet med gamla krokar på

Rummet är relativt stort med gammalt kaklat golv, tre stora fönster med djupa fönsterbrädor, egen ingång från trädgården på baksidan av huset, strålande sjöutsikt och sol från morgon till eftermiddag.

Jag har en idé vad jag kan göra av rummet men jag har inte bestämt mig. Jag skulle kunna använda det till att odla upp frön, ta hand om alla mina pelargoner och sånt. (Nu vet jag minst tre personer som skrattar, fast snällt, då de vet att jag inte har något som helt intresse av trädgårdsskötsel eller en andydan till gröna fingrar... ) Men jag skulle gärna VILJA ha odling och trädgårdsskötsel som intresse! Jag älskar att vara ute i trädgården och göra fint och fixa men allt (förutom det allra tåligaste) dör ganska fort... Men om jag gör det mysigt i detta rum och inreder med vettiga verktyg och saker som underlättar så kanske jag lyckas?
Ja, jag får nog fundera ett litet tag - fast jag är ganska sugen :)
Nu ska jag försöka läsa på lite om grönsaker som är enkla att odla så får vi se!
Kramar fr. Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!